ZONDAG 23.04.23
Erfgoeddag: “Beestig!”

Het Riolenmuseum nodigt je uit voor een nieuwe editie van Erfgoeddag. Het thema dit jaar is ‘Beestig!’. Benieuwd welke beestjes je in het museum kan terugvinden?

Neem deel aan één van de ateliers “Labo Zenne” en word wetenschapper voor een dag! Neem waterstalen van de Zenne, de rivier die door het museum loopt, en analyseer ze. Verbaas je over welke insecten, kreeftachtigen of wormen je onder de microscoop kan vergroten! Ons team helpt je het waterleven in de Zenne te meten en te begrijpen.

Maar natuurlijk zijn er nog andere dieren die je in het museum kunt ontdekken! Onze gepassioneerde verhalenverteller is de hele dag aanwezig om je allerlei verhalen te vertellen over dieren en over ratten in het bijzonder.

Nadien kun je natuurlijk ook het museum zelf nog ontdekken! Vraag naar onze ludieke audiogids of één van de spelboekjes aan het onthaal. Je komt alles te weten over de watercyclus in de stad, het beroep van de rioolwerker en het verhaal van de Zenne. De ondergrondse wereld kent binnenkort geen geheimen meer voor jou! Het belooft een fascinerend bezoek te worden waarin je al je zintuigen aanspreekt.

• Labo Zenne om 13u00 – 14u30 – 16u00
    Vanaf 10 jaar
    Inschrijven is verplicht en kan hier
  • Verhalenverteller: doorlopend van 10u-17u