Het museum is open

Zondag 26.03.2023
BRUSSELSE WATERDAGEN

Ook dit jaar neemt het Riolenmuseum weer deel aan de Brusselse Waterdagen. Het is dé gelegenheid bij uitstek om alles over het blauwe goud te ontdekken. Er staan o.a. rondleidingen, workshops waarin je met water kan experimenteren en ludieke activiteiten voor kinderen op het programma. Zo kom je in en rond het museum alles te weten over de kwaliteit van het water in de stad en hoe de Smurfen* ons dit jaar gaan helpen meer bewustwording te creëren rond het belang van propere riolen.

Laat je verrassen door dit ongewone museum en het aanbod aan gevarieerde activiteiten! De wondere wereld van het water kent hierna geen geheimen meer voor jou.

Er is keuze genoeg! Neem deel aan:

• Een rondleiding met gids
  • Een workshop “Cyanotype” waar je je eigen bladwijzer ontwerpt in cyaanblauw met behulp van afval dat hierdoor opnieuw gebruikt kan worden
  • Afval vissen” : een moderne versie van eendjes vissen waarbij je leert hoe juist te sorteren voor een correcte afvalverwerking
  • Labo Zenne, in samenwerking met Smartwater, waarin je  de waterkwaliteit van de Zenne leert meten en analyseren
  • Een kennismaking met aquaponie, in samenwerking met AquaponieBxl: een combinatie van de kweek van vissen met de teelt van planten die hun voedingsstoffen uit water halen.
  • Een knutselworkshop

En verder:

• Laat je verrassen door het bezoek van de Smurfen die op speciale missie zijn
  • Kom luisteren naar de verhalen voor klein én groot over de geschiedenis van het water
  • Kom nog veel meer te weten over water dankzij de verschillende infostanden van onze partners in het waterdorp

Praktische informatie:

• Rondleiding met gids: om 14u (duur 1u), Inschrijven verplicht via ons reserveringsplatform.
  • *De Smurfen zijn aanwezig van 10u00 tot 12u30
  • Workshop Cyanotype : van 13u tot 14u30 en van 15u tot 16u30. Reservatie ter plaatse.
  • Deelname aan Labo Senne : vanaf 10 jaar
  • De reservering van uw bezoek is aanbevolen via ons reserveringsplatform.

Het museum is open