Riolenmuseum - Anderlechtsepoort 1000 Brussel +32 (0)2 279 43 83

Het museum is gesloten

Het museum is open van dinsdag tot zondag van 10 tot 17 u.

Geluidsinstallaties
03.07.2021 > 26.10.2021
Echo’s vanuit de Riolen

Deze zomer verwelkomt het Riolenmuseum WE LO(U)VE RADIO. Dit vrouwencollectief geeft het woord aan de stemmen uit de ondergrond. Woorden en geluiden onthullen ons de wereld van de riolen op een bijzondere manier. Ontdek de 3 geluidsinstallaties:

Lichaamsecho: Ontmoeting met vrouwenstemmen, die van de partners van de rioolwerkers. Deze stemmen, die door de kunstenaars werden bevraagd tijdens hun residentie in het museum, nemen je mee naar een wereld waarin geen enkele vrouw ooit afdaalt.
Echo vanonder de putdeksels: Deze stemmen werden achtergelaten op een anonieme voicemailbox en vertellen een herinnering of een verhaal om zich ervan te bevrijden. WE LO(U)VE RADIO transformeert de verhalen, dankzij de zachtheid van het water en een poëtische pirouette. Dat levert nieuwe, zachtere of lichtere verhalen op. Met Anne Lepère.
Echo vanuit het water: Dit concert, opgenomen op 24 juni 2021, in de koker van de overkapte Zenne, wordt begeleid door een klank- en voorstellingsritueel van de wolvinnen. Een klankschrijn voor een ontmoeting met de vergeten stem van de Zenne. In samenwerking met Myriam Pruvot.

Elke installatie werd bewerkt tot een audio-/podcastcreatie en is hier beschikbaar

WE LO(U)VE RADIO zag het licht in 2018 en is een project dat voornamelijk wortelt in de wereld van radio en geluid. Op deze kweekgrond, die regelmatig verrijkt wordt door de samenwerking met andere klankkunstenaressen, gedijen Aurélie Brousse en Jeanne Debarsy uitstekend.

Praktische informatie

• Het bezoek aan de geluidsinstallaties is inbegrepen in de toegangsprijs van het museum, zie onze tarieven.
  • In het kader van Echo’s vanuit de Riolen worden er de hele zomer activiteiten aangeboden. Voor meer informatie, klik hier.
  • De reservering van uw bezoek is aanbevolen via ons reserveringsplatform

Evenement
02/05/2024
Brussels Museums Nocturne
Meer info
Evenement
24/03/2024
Brusselse waterdag
Meer info

NIEUWSBRIEF

Schrijf je in op de nieuwsbrief om geen enkele van onze activiteiten te missen.

Het museum is gesloten: Als er veel regent valt, kan het personeel van het museum uit veiligheidsoverwegingen geen toegang verlenen tot de kolk en de hoofdleiding. Raadpleeg op de dag van je bezoek de website van het museum om te weten of het museum volledig toegankelijk is.

Riolenmuseum
Anderlechtsepoort
1000 Brussel
T. +32 (0)2 279 43 83

> De toegangsprijzen

Bereikbaarheid

Hoe geraak je gemakkelijk tot bij het museum?

> Meer info