In het unieke Riolenmuseum kan je tijdens de Brussels Museums Nocturne meer te weten komen over ratten. Het museumteam vertelt je alles over deze niet zo geliefde knaagdieren, die samen met ons in de stad leven. Ga op stap met onze gidsen en vertellers en ontdek de stad op een andere manier.

• Verhalenverteller Selle de Vos ontrafelt de wereld van de riolen en hun bewoners. Verhalen over rioolbewoners onder- en bovengronds. De riolen vormen een onderaardse wereld van water, lange gangen en duistere bewoners. Ratten? Zeker. Krokodillen? Misschien. Ratten leven onder- en bovengronds in een aparte wereld. Alhoewel, verhalen over ratten vertellen ook veel over mensen. En Brussel.
  • Alles wat je altijd al wilde weten…: onze gidsen staan voor je klaar in de zalen om je meer te vertellen over de wereld van de riolen en over onze tijdelijke tentoonstelling Rattus.
  • EXTRA MUROS*: Natuur en biodiversiteit in de stad worden vaak gezien als een zegen in vermomming. Maar sommige soorten, zoals ratten, duiven en muizen, zijn gewoon niet zo populair. In gezelschap van Thomas Jean, het gezicht achter La minute Sauvage en de fotograaf van de tentoonstelling Rattus, neem je een kijkje bij de wilde dieren van het stadscentrum. Deze soorten en hun verbazingwekkende vermogen om zich aan te passen aan menselijke activiteiten, gebouwen en stadsontwikkeling zullen geen geheimen meer voor je hebben.

Praktische info

• Brussels Museums Nocturne : donderdag 02.05.24 van 17 tot 22 uur
  • Uurrooster:
    • Doorlopend: Alles wat je altijd al wilde weten
    • Van 17.30 u. tot 21.30 u.: Verhalen in het museum
    • Om 20u: start extra-muros wandeling (enkel in het Frans)
      • Duur 1u30, aantal plaatsen is beperkt
  • Tarieven:
    • Vanaf 26 jaar: € 6
    • Van 13 tot 25 jaar: € 3
    • Tot 12 jaar: gratis
    • Wandeling extra-muros*: toegang tot het museum + wandeling = 2 tickets Nocturnes