Riolenmuseum - Anderlechtsepoort 1000 Brussel +32 (0)2 279 43 83

Het museum is gesloten

Het museum is open van dinsdag tot zondag van 10 tot 17 u.

Debat
10.06.21
Hier begint de zee

Van 11:00 tot 11:45

In het kader van de Week van de Oceaan 2021 organiseert het Brusselse Riolenmuseum op donderdag 10 juni om 11 uur een debat over plastic- en microplasticvervuiling via de Facebook Live van het evenement.

Aude Hendrick, conservator van het museum, leidt deze open discussie tussen onze twee spreeksters. Gaëlle Haut, projectmanager Europese Zaken op het Brusselse kantoor van Surfrider Foundation Europe, wisselt van gedachten met Frédérique Ries, Europees parlementslid en lid van de commissie Milieubeheer, Volksgezondheid en Voedselveiligheid.
Zij bespreken de omvang van de plasticvervuiling in België en Europa, de verschillende oplossingen die momenteel worden toegepast of waar nog aan moet worden gewerkt, en het probleem van het plasticafval dat het water vervuilt. Stel al je vragen tijdens de uitzending online. Onze drie spreeksters zullen ze graag beantwoorden.

Dit evenement wordt georganiseerd in het kader van de tentoonstelling Microplastics: Het onzichtbare wordt zichtbaar, die momenteel te zien is in het Riolenmuseum. Je kunt ze bezoeken tot 19 juni.
Met

• Aude Hendrick – conservator van het Riolenmuseum
  • Frédérique Ries – Europees parlementslid en lid van de commissie Milieubeheer, Volksgezondheid en Voedselveiligheid
  • Gaëlle Haut – projectmanager Europese Zaken op het Brusselse kantoor van Surfrider Foundation Europa

Ocean Week 2021

Ocean Week wordt georganiseerd door een groep Europese organisaties voor oceaanbescherming die actief zijn bij de Europese instellingen: Surfrider Foundation Europe, Birdlife Europe and Asia, Oceana, Client Earth, Seas at Risk en het WWF. Deze week is een unieke gelegenheid voor bewustmaking, debat en uitwisseling.

Voor meer informatie over het evenement Ocean Week, klik hier

• Toegang via de Facebook Live van het evenement, klik hier
  • Gratis
  • In het Frans
  • Voor meer informatie over de vertoning van de film Story of Plastics van maandag 7 juni tot en met zondag 13 juni 2021, klik hier
    Password: SOP_June_276192978405

Evenement
02/05/2024
Brussels Museums Nocturne
Meer info
Evenement
24/03/2024
Brusselse waterdag
Meer info

NIEUWSBRIEF

Schrijf je in op de nieuwsbrief om geen enkele van onze activiteiten te missen.

Het museum is gesloten: Als er veel regent valt, kan het personeel van het museum uit veiligheidsoverwegingen geen toegang verlenen tot de kolk en de hoofdleiding. Raadpleeg op de dag van je bezoek de website van het museum om te weten of het museum volledig toegankelijk is.

Riolenmuseum
Anderlechtsepoort
1000 Brussel
T. +32 (0)2 279 43 83

> De toegangsprijzen

Bereikbaarheid

Hoe geraak je gemakkelijk tot bij het museum?

> Meer info