Zondag 21.03.21
Brusselse Waterdagen

Je hoeft de kraan maar open te draaien om je tanden te poetsen of een douche te nemen. Maar weet je wat er achteraf gebeurt met het afvalwater? Hoe het wordt behandeld en gerecycleerd?

Ter gelegenheid van de Waterdagen kan je deelnemen aan allerhande workshops en artistieke voorstellingen, die allemaal draaien rond ons waterverbruik.
Onze gidsen onthullen je ook de verbazingwekkende geschiedenis van de Zenne.
Deze rivier houdt zich schuil onder de grond, maar verschijnt in het museum recht onder je voeten. Het maakt ons blauwe goud zo mogelijk nóg interessanter.

In het museum

• Sirenen aan de horizon: rondlopende marionetten, gebracht door het gezelschap Scraboutcha / Voor iedereen.
  • Onze gidsen staan ter beschikking van de gezinsbubbels en wachten u op in de zalen van het museum om u anekdotes, verhalen en legendes te vertellen over de riolen. /Voor iedereen

Op andere locaties

• 13.00, 14.00, 15.00, 16.00: Kajakparty: afvalophaling op het kanaal
    Trefpunt: Akenkaai 10, 1000 Brussel