Zondag 27.03.2022
BRUSSELSE WATERDAGEN

We verbruiken allemaal zo’n 100 liter water per dag. Maar welke weg legt dat water af als het ons huis verlaat? Hoe kunnen we de kwaliteit van het water meten en analyseren? Wat is de impact van de waterkwaliteit op onszelf, op de stad en de natuur?

Je komt het allemaal te weten tijdens de Waterdagen in het Riolenmuseum. Het museum nodigt jong en oud uit om op een ludieke en informatieve manier meer te weten te komen over de watercyclus in onze stad. Het museum opent dan ook uitzonderlijk zijn deuren gedurende 2 opeenvolgende zondagen.

Ga op verkenning met onze gidsen of leer de waterkwaliteit meten en analyseren tijdens de workshop “labo Senne”

• Volg een rondleiding met éen van onze gidsen om de watercyclus in onze stad beter te begrijpen.
  • Neem deel aan “Labo Senne” en leer hoe je de waterkwaliteit van de Zenne kan meten en analyseren.

Praktische informatie:

• De reservering van uw bezoek is aanbevolen via ons reserveringsplatform.
  • Om 11u, 13u et 14u30 : wandeling met onze gids in het Nederlands.
  • Reservatie voor de wandelingen is verplicht via ons reserveringsplatform.
  • Van 14u30 tot 16u30 : Labo Senne (vanaf 10 jaar)