Dinsdag 14.02.2023
BROODJE BRUSSEL

Bent u gepassioneerd door de geschiedenis van Brussel, het water in de stad of mode ? Vijf keer per jaar nodigen de wetenschappelijke teams van de Musea van de Stad Brussel u uit om hun tijdelijke tentoonstellingen te ontdekken.

• Dinsdag 14.02.23: Schafttijd: lunchen in de riolen

• Afspraak om 12u30
  • Duur: 45 min > 1u
  • U dient verplicht te reserveren voor de rondleiding. reserveer uw plaats hier.
  • Tarieven: 6 €,  4 € of gratis
  • Deze activiteit vindt ook plaats in het Frans op 7 en 9 februari. Alle details vindt u hier terug.

Bent u nieuwsgierig naar meer info over dit onderwerp? Neem eens een kijkje op de website Schafttijd. Deze kwam tot stand dankzij het Instituut voor Sociale Geschiedenis. Hoewel er niks alledaagser is dan de lunchpauze, weten we er nog weinig over. Het Amsab-ISG gaat met een project rond schafttijd de uitdaging aan om zicht te geven op de invulling van de middagpauze van de werkende mens in het verleden en vandaag. Zij interviewden meerdere rioolwerkers over hun lunchpauze en hun ervaringen in de riolen in het algemeen.