Riolenmuseum - Anderlechtsepoort 1000 Brussel +32 (0)2 279 43 83

Het museum is gesloten

Het museum is open van dinsdag tot zondag van 10 tot 17 u.

DONDERDAG 12.05
Brussels Museums Nocturnes

Ontdek tijdens deze lentenocturne de riolen van binnenuit en de geschiedenis van de Zenne!

Volg agent 7,5 en agent 7,5 voor een opleidingsdag als rioolwerker! Laat dit komische duo je begeleiden bij je eerste stappen in de ondergrondse wereld. Hun grappige anekdotes zullen je zeker enthousiast maken over het werk.

De kwaliteit van het water, die kun je onderzoeken. Benieuwd naar de toestand van de rivier die al een hele tijd onder de grond verborgen zit? Analyseer dan mee het Zennewater. Dankzij onze visuele en ludieke experimenten meet je de essentiële indicatoren voor de ontwikkeling van het leven in het water. Vergelijk je waarnemingen met die van de SmartWater-robot, onze waterkwaliteitsmonitor!

Wil je weten wat er echt onder je voeten gebeurt? Onze gidsen staan voor je klaar langs het hele parcours in het museum. Je kunt tijdens de nocturne ook onze leuke opstellingen uitproberen. Profiteer tot slot van onze geluidswandeling om de beroepen te ontdekken die in Brussel werken met of rond water. Vanuit het Riolenmuseum volg je de haltes aan de bronzen straatstenen op weg naar La Fonderie. Onze gids neemt je mee op een echte digitale reis door de stad.

• Donderdag 12 mei van 17u tot 22u
• Vanaf 8 jaar
• Doorlopend, standing guides en workshop over wateranalyse
• Om 18u30: geluidswandeling: Oh! La balade
• Toegang: € 0 tot 5
• De reservatie van je bezoek verloopt verplicht via de website van de Nocturnes.

02/05/2024
Brussels Museums Nocturne
Meer info
24/03/2024
Brusselse waterdag
Meer info

NIEUWSBRIEF

Schrijf je in op de nieuwsbrief om geen enkele van onze activiteiten te missen.

Het museum is gesloten: Als er veel regent valt, kan het personeel van het museum uit veiligheidsoverwegingen geen toegang verlenen tot de kolk en de hoofdleiding. Raadpleeg op de dag van je bezoek de website van het museum om te weten of het museum volledig toegankelijk is.

Riolenmuseum
Anderlechtsepoort
1000 Brussel
T. +32 (0)2 279 43 83

> De toegangsprijzen

Bereikbaarheid

Hoe geraak je gemakkelijk tot bij het museum?

> Meer info